Βαρέθηκες την μαυρίλα στην ζωή σου; Ώρα να κάνεις την αλλαγή

Πολλές μελέτες έχουν γίνει από τους επιστήμονες για το τι μας κάνει ευτυχισμένους. Ξέρουμε ότι η ευτυχία προσθέτει χρόνια και υγεία, μας κάνει να είμαστε άλλοι άνθρωποι και να ζούμε πιο έντονα και χαμογελαστά την ζωή μας. Όλοι έχουμε την δύναμη να κάνουμε μερικές αλλαγές στην συμπεριφορά μας, στις σχέσεις μας και σε αυτούς που μας περιβάλλουν. Έτσι σίγουρα θα βοηθηθούμε να ζήσουμε μια πιο ευτυχισμένη ζωή.

Ψάχνεις πώς να βρεις την ευτυχία και τι θα σε κάνει ευτυχισμένο; Είναι απλά τα πράγματα. Η ευτυχία έρχεται συνήθως από μέσα μας. Εμείς θα σου μάθουμε πώς να απομακρύνεις τις αρνητικές σκέψεις και να υποδέχεσαι την κάθε μέρα με αισιοδοξία.

Απομάκρυνε τις αρνητικές σκέψεις

Όλοι οι άνθρωποι έχουμε την συνήθεια να προτιμούμε να ανακαλούμε στο μυαλό μας και να μιλάμε για τις αρνητικές εμπειρίες που αποκτήσαμε στην ζωή μας, παρά για τις θετικές.  Αυτή είναι μια άμυνα που ανέπτυξε ο ανθρώπινος οργανισμός για να μαθαίνει από τις δύσκολες και στενάχωρες καταστάσεις της ζωής του. Με αυτό τον τρόπο αποκτά την ευκαιρία να μην τις επαναλάβει και να ξέρει πώς να τις αντιμετωπίσει την επόμενη φορά.
Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να εκπαιδεύσεις τον εγκέφαλό σου λίγο περισσότερο για να μπορέσεις να απομακρύνεις τις αρνητικές σκέψεις.
Μην προσπαθήσεις να σταματήσεις τις αρνητικές σκέψεις. Με το να λες στον ευατό σου «πρέπει να σταματήσω να μιλάω για αυτό» το μόνο που πετυχαίνεις είναι να το σκέφτεσαι ακόμα περισσότερο. Αυτό που θα πρέπει να κάνεις είναι να κατανοήσεις ποιό είναι το πρόβλημα που σε απασχολεί και να λες, λόγου χάρη, «ανησυχώ για τα οικονομικά μου», «παθαίνω εμμονή με τα προβλήματα στην δουλειά μου».
Συμπεριφέρσου στον εαυτό σου σαν να είστε φίλοι. Όταν έχεις αρνητικά συναισθήματα για τον εαυτό σου, ρώτα τον εαυτό σου τι συμβουλή θα έδινες σε έναν φίλο σου αν σου έλεγε ότι έχει αυτό το πρόβλημα. Τώρα προσπάθησε να εφαρμόσεις αυτή την συμβουλή στον εαυτό σου.
Έλεγξε τις αρνητικές σου σκέψεις. Η σωκρατική μέθοδος είναι η διαδικασία ελέγχου και αλλαγής όλων των παράλογων σκέψεων. Μελέτες έχουν δείξει ότι αυτή η μέθοδος μπορεί να βοηθήσει και στην κατάθλιψη. Ο στόχος είναι να βγάλεις τον εαυτό σου από την αρνητική σου σκέψη και να τον οδηγήσεις σε μια πιο θετική. Μην σκέφτεσαι για παράδειγμα «είμαι μια αποτυχία» αλλά σκέψου «έχω πετύχει πολλά στην καριέρα μου. Αυτό είναι απλά ένα εμπόδιο που θα το ξεπεράσω. Μπορώ να μάθω από αυτό και να γίνω καλύτερος».

Ελεγχόμενη αναπνοή

Η επιστήμη έχει αρχίσει να αποδεικνύει ότι τελικά σε αυτή την αρχαία μέθοδος υπάρχουν όντως πολλά θετικά. Για παράδειγμα, η ελεγχόμενη αναπνοή μπορεί να σε βοηθήσει να μειώσεις το άγχος, την αϋπνία, το μετατραυματικό στρες και την κατάθλιψη.

Μην μένεις στάσιμος

Όταν οι άνθρωποι κινούνται, έστω και λίγο, συνήθως είναι πιο χαρούμενοι απ’ ότι όταν είναι ακίνητοι. Δεν χρειάζεται να ασκείσαι έντονα, αρκεί να περπατάς έστω και λίγο. Θα δεις πόσο διαφορετικό θα νιώσεις τον εαυτό σου αλλά και το σώμα σου. Ξεκουνήσου.

Μάθε να είσαι οπτιμιστής

Ο οπτιμισμός είναι κάτι που συνήθως το έχουμε γεννετικά ως χαρακτήρες αλλά μπορεί και να αποκτηθεί.  Το να είσαι οπτιμιστής δεν σημαίνει ότι δεν ξέρεις τι συμβαίνει στην πραγματικότητα.  Οι περισσότεροι όταν έχουν μια αποτυχία στην δουλειά, νιώθουν καταβεβλημένοι και σκέφτονται «δεν θα μπορέσω ποτέ να επανέλθω από αυτό». Ο οπτιμιστής, όμως, θα σκεφτεί κάτι καλύτερο «αυτό θα είναι πολύ δύσκολο, αλλά είναι μια ευκαιρία να επαναπροσεγγίσω την ζωή μου και να βρω τι με κάνει πραγματικά ευτυχισμένο». Και κάπως έτσι ο οπτιμιστής τα ξεπερνάει όλα πιο εύκολα.
Το να σκέφτεσαι θετικά και να περικλύεις τον εαυτό σου με θετικούς ανθρώπους βοηθάει στην πραγματικότητα. Ο οπτιμισμός, όπως και ο πεσιμισμός, είναι κολλητικά. Έτσι επέλεξε να βγαίνεις με τους πιο χαρούμενους ανθρώπους και θα δεις ότι θα αλλάξει σιγά σιγά όλη σου η ζωή.